in-line bruslení > in-line trasy

Mapy cyklotras bez bruslí

7.02.2009 - Redakce
Při výstavbě cyklotrasy jen málokterý zadavatel myslí na bruslaře a vozíčkáře. Na veletrhu Holiday World jsem využila přítomnosti všech krajů ČR a ptala se jejich zástupců na možnost bruslení na jejich cyklotrasách. Byl to zajímavý průzkum, jehož výsledky se snad brzy projeví i na našem portálu.

Ano, bruslař

K tomuto průzkumu mě vyprovokovalo množství map cyklotras, které byly na stánků jednotlivých krajů a turistických mikroregionů rozdávány zdarma. Je skutečně takový problém označit v mapě místa, kde je cyklotrasa sjízdná i pro bruslaře? Ano, je to problém. Ten spočívá v tom, že to nikoho nenapadlo.

Lobbing a záměry

Jsme tedy zpět u nutnosti lobbingu inline bruslení, o kterém jsem psala již na podzim. Dokud nebudeme vystrkovat jako bruslaři růžky, nikoho nenapadne, kolik nás je a jak můžeme být pro místní region důležitými návštěvníky. Oslovila jsem s možnostmi in-line bruslení většinu regionů, kde jsem tušila nebo dokonce znala možnosti bruslení. Reakce byly různé, od absolutního nezájmu po dlouhé rozhovory na téma bruslení. Velmi mě totiž překvapilo, kolik projektů spojených s možností in-line bruslení se chystá. Je nutné však podotknout, že vždy je inline bruslení doplňkový sport v rámci plánovaných areálů a stezek a úspěšnost těchto záměrů je zatím ve hvězdách, hlavně těch finančních.

Inline konference

Již jsem na podzim nastínila můj nápad zorganizovat „bruslařský festival“, který by byl zaměřený nejen na bruslařskou veřejnost, ale také na obce, kraje a sportovní oddíly. Ty by si navzájem v rámci konference mohly předávat svoje zkušenosti s výstavbou terénů vhodných pro bruslaře, ale také pořádání bruslařských akcí. Této konference by se měli zúčastnit i všechna občanská sdružení, která mají v popisu své činnosti propagaci a výstavbu cyklostezek. Zásadním problémem v ČR ohledně bruslení je totiž slovo cyklostezka  / cyklotrasa, která jasně vymezuje, kdo se má po vybudovaných trasách pohybovat. Přitom užití takových terénů může být širší (ne u všech) a spíše než přívlastek „cyklo“ by se hodilo užívat slovo „mobilní“. Potom by zadavatele možná napadlo, že vynaložené peníze nemusí sloužit v případě asfaltových stezek jen cyklistům. Vůbec tím nechci vytlačovat cyklisty z cyklostezek, jen hlásím, že bruslaři jsou tady taky a že většina z nás jsme také cyklisté. Pojďme se domluvit.


 

Přečteno 6610x

Komentáře

Průvodce bruslařejosef, Reagovat
mapy pro inlinejosef, Reagovat
Počet pruhůbroucin, Reagovat
Re: Počet pruhůkatka, Reagovat
Mapy inline trasjosef, Reagovat
Re: Mapy inline traskatka, Reagovat
MapaPetr Knopp, Reagovat
 
Přidat komentář
Vypsat označené komentáře
Vypsat všechny komentáře
Zobrazit všechny chronologicky
in-line trasy
Živé diskuze
3.03. 23:05 BAZAR: Re: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
19.06. 20:36 BAZAR: Prodám kolečka 110 mm
9.06. 13:55 BAZAR: Prodám dámské in-line K2 Celena W
1.06. 17:02 Ubytovaní na Flaeming skate: Wahlsdorf - pension Flaeming
13.05. 10:56 BAZAR: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
13.05. 00:49 BAZAR: K2 Pro Longmount
7.05. 21:17 BAZAR: Re: FILA Primo LX 90 Black/Green vel. 10,5 (45) - měsíc staré
Anketa
Po které straně jezdí bruslaři a po které cyklisti?
Připadá vám otázka legrační? V reakci na nedávnou nehodu bruslaře s cyklistou vyhlašujeme novou anketu, ve které si snad osvěžíte zásady jízdy na bruslích.
Cyklisté i bruslaři jezdí vpravo
1496614966
Cyklisté i bruslaři jezdí vlevo
1915719157
Cyklista je řidič a jede v pravo, bruslař je chodec a jede vlevo
1410014100
Pokud nejsme na silnici, každý si jede, jak se mu zachce
1354113541
Další ankety
Nejčtenější
Facebook - přidejte se!

kalimera ikonka   studentské reality vyměňme si ikonky: