in-line bruslení > in-line trasy

Rychlostní silnice R6 - úsek Praha - Hostivice - Pavlov

24.09.2008 - Zdeněk Pokorný
V rámci naší soutěže o nejlepší zpracování in line trasy nám přišel velmi zajímavý příspěvek, který pochopitelně velmi rádi uveřejňujeme.

Tato téměř dálnice má zabezpečit rychlejší spojení do severozápadních Čech a odlehčit obcím podél současné Karlovarské silnice (Hostivice, Jeneč, Pavlov) od dopravního zatížení. Otevření bylo původně plánováno na rok 2009, ale podle aktuálních zpráv by se měla alespoň částečně zprovoznit již na konci tohoto roku. Na drtivé většině trasy jsou již dokončeny asfaltovací práce a tak se sem vydává spousta bruslařů i cyklistů. Nevím, jestli je zde povoleno jezdit, ale žádné cedule se zákazem vstupu/vjezdu v okolí nejsou a ani mě odtud nikdo nevyhazoval. V následujících řádcích Vám tuto trať popíšu tak jak vypadala v polovině září 2008.

Doprava na místo

K eR-šestce se z Prahy asi nejlépe dostanete vlakem do Hostivic. Tam obejdete nádraží a vydáte do kopce alejí Višňovka směrem k letišti. K silnici dorazíte za necelých pět minut. Také je možné přijít z Prahy - Ruzyně cestou kolem plotu letiště, která je ale delší.

Povrch

Samotný asfalt je docela kvalitní, je sice o něco hrubší než na specializovaných cyklotrasách, ale brusle jedou slušně. Problémem mohou být menší i větší kamínky, kterých sem zejména u různých odboček zanesly stavební stroje opravdu dost. Mezi pozorováním letadel je potřeba dávat pozor na občasné kulaté vrty v zemi o průměru asi 10cm (tak akorát na kolečko). V části pod plánovanou novou přistávací drahou je překvapivě hladký beton, jenom je škoda že zatím není vyřešeno jeho napojení, takže před i po něm se musí cca deset metrů ujít po nekvalitní spodní vrstvě asfaltu pokryté prachem a kamením. Podobná situace je i na železničním nadjezdu kousek před koncem.

Profil trati

Sjízdný úsek je podle mého měření na mapě dlouhý přibližně 7,5km. Silnice je opravdu široká (dva pruhy v každém směru) a tak se bruslaři a cyklisté bez problému vyhnou. Převýšení je téměř nulové - nikde není třeba brzdit; jen těsně u prahy se trať trochu svažuje.

Okolí

Cesta vede mezi poli a většinou je zahloubena do země, takže žádná malebná panorámata nelze čekat. Snad jediným zpestřením jsou letadla, která jsou vidět těsně před přistáním opravdu zblízka.

Závěr

Tato trať přináší vítanou změnu mezi několik málo pražských cyklotras a parků. Těm se sice nemůže rovnat kvalitou povrchu, zato ale nabízí poměrně velkou délku a spoustu místa. Úplným začátečníkům bych ji moc nedoporučil, pro ty ostatní by ale byla škoda tuto možnost nevyužít, za rok už může být pozdě.

Stav této silnice se může rychle změnit, pokud tedy zjistíte nějakou aktuální informaci, podělte se o ni prosím v komentářích s ostatními.

 

 

Radovan Bártík

Přečteno 6147x

Komentáře

Poslední týdenIvoš, Reagovat
 
Přidat komentář
Vypsat označené komentáře
Vypsat všechny komentáře
Zobrazit všechny chronologicky
in-line trasy
Živé diskuze
3.03. 23:05 BAZAR: Re: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
19.06. 20:36 BAZAR: Prodám kolečka 110 mm
9.06. 13:55 BAZAR: Prodám dámské in-line K2 Celena W
1.06. 17:02 Ubytovaní na Flaeming skate: Wahlsdorf - pension Flaeming
13.05. 10:56 BAZAR: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
13.05. 00:49 BAZAR: K2 Pro Longmount
7.05. 21:17 BAZAR: Re: FILA Primo LX 90 Black/Green vel. 10,5 (45) - měsíc staré
Anketa
Po které straně jezdí bruslaři a po které cyklisti?
Připadá vám otázka legrační? V reakci na nedávnou nehodu bruslaře s cyklistou vyhlašujeme novou anketu, ve které si snad osvěžíte zásady jízdy na bruslích.
Cyklisté i bruslaři jezdí vpravo
1497014970
Cyklisté i bruslaři jezdí vlevo
1915919159
Cyklista je řidič a jede v pravo, bruslař je chodec a jede vlevo
1410014100
Pokud nejsme na silnici, každý si jede, jak se mu zachce
1354913549
Další ankety
Nejčtenější
Facebook - přidejte se!

kalimera ikonka   studentské reality vyměňme si ikonky: