in-line bruslení > zkušenosti

Tekutý asfalt na in-line závodech

10.05.2006 - Redakce
Pořádání inline závodů není žádná sranda. Najít rozumný terén, což u nás znamená silnici, tak aby se neochromil provoz v celém městě a ještě aby byl super asfalt, to je téměř neřešitelné. Není tedy divu, že se inline závody neobejdou bez úrazů, jejichž příčinou je pád způsobený nerovností nebo náročností terénu.

Závodníkova prevence pádu
Je třeba si prostě dávat pozor, jak vám jistě potvrdí i šéfredaktorka Ladronky - viz aktuální foto. Jednou z "nerovností" bývají často nenápadné a podceňované spáry z měkkého asfaltu, na které už doplatilo mnoho bruslařů včetně těch nejzkušenějších. V zápalu boje láká více pohled na přibližující se záda bruslaře před námi více než na asfalt pod námi. A najednou se válíte po zemi.
Po několika stovkách najetých kilometrů se pádu zřejmě nevyhne žádný bruslař, proto je dobré naučit se padat. Vyhnete se tak ošklivým asfaltovým lišejům, v horším případě zlomeninám.
Samozřejmostí je helma, dobrovolnější jsou chrániče kolen, loktů a zápěstí. To jen pro připomenutí.

Organizátorova prevence zranění
Řešením by bylo změklý asfalt v podélných spárách posypat jemným štěrkovým prachem, pořádně jej zašlapat do měkkého asfaltu a zpevnit jej tak. A nezapomenout na závěr zamést okolí. Je to jen nápad, pokud někdo z vás má jiné řešení, přidejte jej do diskuse pod článek. V každém případě by se řešení tohoto problému organizátoři všech závodů měli důkladně věnovat, protože většina pádů na všech závodech je vždy na stejném místě.

Rychlá pomoc na špatném místě
Stejně tak by stálo za to důkladně rozmyslet umístění lékařů. Také závodníci by před startem měli být informováni, jak se chovat v případě pádu někoho z nich. Postavit sanitku jen u startu není dobré řešení, protože při pádu v zadní části tratě stejně nikdo neví, co dělat, a lidé volají záchranku přes pohotovostní čísla.  A protože jsou i z jiného města, tak neumějí vysvětlit, kde se nehoda stala - na centrále záchranářů samozřejmě o žádných závodech nemají ani páru. Konkrétně v našem případě byl dech popadnut a postižená dojela do cíle sama. Ale pokud by šlo o vážnější zranění, tak záchranka v cíli se o něm dozví buď až po dojezdu některého ze závodníků přítomného u pádu, nebo od svých kolegů, kteří by kolem nich prosvištěli v houkající sanitce k místu nehody.
Toto opatření bylo na závodech Life-Inline v Hradci Králové skutečně podceněno. Stačilo by přitom postavit při trati organizátory s vysílačkami, kteří by případné těžší zranění hlásili přímo do sanitky na startu.

Co vy na to? Jaké jsou vaše zkušenosti s lišejem na inline-závodech?

Přečteno 8961x

Komentáře

Poznámka pro nezkušenéJirka, Reagovat
OkruhKocour, Reagovat
Re: Okruhmk, Reagovat
Re: Okruhmaty, Reagovat
SparyDlabik, Reagovat
Re: Sparylemro, Reagovat
SSSIgrlik, Reagovat
Re: SSStony, Reagovat
SSSZorg, Reagovat
Nejezdit na spáráchIwo, Reagovat
Re: Nejezdit na spáráchpetr, Reagovat
 
Přidat komentář
Vypsat označené komentáře
Vypsat všechny komentáře
Zobrazit všechny chronologicky
zkušenosti
Živé diskuze
3.03. 23:05 BAZAR: Re: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
19.06. 20:36 BAZAR: Prodám kolečka 110 mm
9.06. 13:55 BAZAR: Prodám dámské in-line K2 Celena W
1.06. 17:02 Ubytovaní na Flaeming skate: Wahlsdorf - pension Flaeming
13.05. 10:56 BAZAR: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
13.05. 00:49 BAZAR: K2 Pro Longmount
7.05. 21:17 BAZAR: Re: FILA Primo LX 90 Black/Green vel. 10,5 (45) - měsíc staré
Anketa
Nejčtenější
Facebook - přidejte se!

kalimera ikonka   studentské reality vyměňme si ikonky: