in-line bruslení > akce a jízdy
Valí se k vám Valíík. Už jste někdy bruslili v tunelu?
22.09.2006 - Redakce
Související články
Související odkazy
Reklama
Přijďte si zabruslit na první dálniční tunel v Česku na D5 těsně před zprovozněním. Ředitelství silnic a dálnic zve všechny zájemce dne 30. září 2006 na ojedinělou návštěvu stavby dálnice D5 u Plzně. Jedná se o poslední úsek tohoto dálničního tahu, který bude zprovozněn 6. října 2006. Součástí úseku je tunel Valík (380 m) a most přes řeku Úhlavu (445 m). Na programu kromě in-line závodu budou další zajímavé akce, tak si to určitě nenechte ujít
Termín: 30. září 2006Místo konání: D5 u Plzně
Čas: 10-16h
Doprava:
Autobusem, vlakem do Plzně, následně z nám. M. Horákové má být zajištěna doprava na místo konání
Pro auta bude možnost parkování v blízkosti místa konání
Pragram: Konkrétní podoba programu a ceny pro vítěze budou známy až na místě
Po celodenním telefonování na Ředitelství silnic a dálnic ČR, se mi bohužel o inline závodu podrobnější informace nepodařilo zjistit, nikdo nic neví, nikdo nic neslyšel. Nechejme se tedy překvapit, co tam vlastně bude a nebude (pozn. redakce)
Startovné: Zdarma
Vybavení: Doporučujeme chrániče kolen, loktů, rukavice a především přilbu
Informace o dokončení dálnice D5, tunelů Valík, bezpečnosti, životním prostředí apod. :
Začátkem října bude zprovozněn dosud chybějící, 3,5 km dlouhý úsek plzeňského obchvatu mezi Černicemi a Útušicemi (stavba 0510/IB), který obsahuje stavbu 380 m dlouhého tunelu Valík. Ten se stane vůbec prvním českým dálničním
tunelem. Zprovozněním nastane zároveň situace, že „Plzeňská dálnice“ D5 bude v provozu v celé své délce a v plném profilu z Prahy až do Rozvadova na hranicích s Německem. Plzeňský vrch Valík se stal v posledních letech pojmem. Valík se stane jediným tunelem v trase dálnice D5. Ta dosáhne již 6. října celkové konečné délky 151 km. „Tunel je tvořen dvěma tunelovými troubami výšky 8,2 m a šířky 11,5 m raženými těsně vedle sebe, čímž se docílilo menšího trvalého záboru pozemků zejména u obou portálů,“ popisuje provedení stavby Petr Laušman, generální ředitel ŘSD. Každý tunel má dva jízdní pruhy a jeden odstavný pruh v každém směru. Podélný sklon tunelu je 4 % a maximální výška nadloží nepřesahuje 30 m. Valík disponuje množstvím dosud nerealizovaných bezpečnostních opatření, jako například nezávislé příjezdové komunikace pro vozidla integrovaného záchranného systému k oběma portálům, centrálně řízený bezpečnostní systém reagující a bez zásahu člověka
vyhodnocující aktuální stav provozu v tunelu apod.
V případě nehody volá systém záchranáře automaticky, čímž dojde ke zkrácení příjezdové doby a v důsledku toho k co nejnižším škodám na zdraví či majetku osob. V tunelu i v jeho okolí je zabezpečen příjem všech mobilních operátorů tak, aby v případě nebezpečí mohl kdokoliv mobilním telefonem přivolat pomoc. Tunel je dále vybaven kamerovým systémem a je ozvučen v obou tunelových troubách i před portály tunelu. Vzhledem k faktu, že tunel prochází také územím zdroje pitné vody pro Plzeň, bylo dbáno na množství požadavků na ochranu životního prostředí. Veškerá odpadní voda, která vznikla jak během výstavby, tak ta, která vznikne za provozu, je odváděna do speciální jímky a ekologicky likvidována. Stavba úseku 0510/IB Černice–Útušice, km 76,510 až 79,980 (3,470 km) počítá dále se zprovozněním mostu přes řeku Úhlavu (445 m), převádějícími silnicemi III. třídy a přeložkami okolních silnic. Chybějící úsek umožní mnohem rychlejší tranzit při všech dopravních situacích v Plzni, a to bez jediného semaforu, na stejné délce (20,5 km). Cesta je ekologičtější, ekonomičtější
na pohonné hmoty a hlavně po všech stránkách ohleduplnější k obyvatelům Plzně. Centrem Plzně před zahájením stavby obchvatu projíždělo cca 4 500 kamionů. Cena za celý plzeňský obchvat včetně posledního otevřeného úseku a včetně přivaděčů dosáhla zhruba 13 mld. Kč. Rovněž 6. října bude na německé straně otevřen navazující úsek dálnice A6 od Rozvadova k severojižní dálnici A93. Dojde tak k definitivnímu propojení české a německé dálniční sítě. Čeští řidiči se tak budou moci dostat po dálnici např. z Prahy do Řezna nebo až do Mnichova.
Přečteno 2647x
Komentáře
Přidat komentář Vypsat označené komentáře Vypsat všechny komentáře Zobrazit všechny chronologicky |
akce a jízdy
Jsou Tempishe špatné? Tempish vs. K2 | 43 (43) |
Speed brusle - Fila F 100 vs Tempish speed racer vs Rollerblade racemachine | 3 (3) |
Vstupné | 3 (3) |
Zkusennost s narazenou/zlomenou kostrci? | 22 (22) |
kde sehnat svítící lištu na brusle??? | 19 (19) |
Rada nová kolečka | 20 (20) |
Jarní údržba bruslí | 2 (2) |
Podkolenky | 2 (2) |
Bolest nohou, holení | 4 (4) |
Kolečka pro speed | 10 (10) |
Všechny diskuze Přidat nové téma |
Živé diskuze
3.03. 23:05 BAZAR: Re: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
19.06. 20:36 BAZAR: Prodám kolečka 110 mm
9.06. 13:55 BAZAR: Prodám dámské in-line K2 Celena W
1.06. 17:02 Ubytovaní na Flaeming skate: Wahlsdorf - pension Flaeming
13.05. 10:56 BAZAR: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
13.05. 00:49 BAZAR: K2 Pro Longmount
7.05. 21:17 BAZAR: Re: FILA Primo LX 90 Black/Green vel. 10,5 (45) - měsíc staré
19.06. 20:36 BAZAR: Prodám kolečka 110 mm
9.06. 13:55 BAZAR: Prodám dámské in-line K2 Celena W
1.06. 17:02 Ubytovaní na Flaeming skate: Wahlsdorf - pension Flaeming
13.05. 10:56 BAZAR: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
13.05. 00:49 BAZAR: K2 Pro Longmount
7.05. 21:17 BAZAR: Re: FILA Primo LX 90 Black/Green vel. 10,5 (45) - měsíc staré
Anketa
Po které straně jezdí bruslaři a po které cyklisti? |
Připadá vám otázka legrační? V reakci na nedávnou nehodu bruslaře s cyklistou vyhlašujeme novou anketu, ve které si snad osvěžíte zásady jízdy na bruslích. |
Cyklisté i bruslaři jezdí vpravo |
Cyklisté i bruslaři jezdí vlevo |
Cyklista je řidič a jede v pravo, bruslař je chodec a jede vlevo |
Pokud nejsme na silnici, každý si jede, jak se mu zachce |
Další ankety |
Nejčtenější
Facebook - přidejte se!