in-line bruslení > reportáže

Inline závody na Ladronce v rámci akce Prahy 6

10.10.2005 - Redakce
Po dráze se těžkopádně potácí na bruslích asi dvanáctiletý kluk. Bez mohutných pohybů rukou by již zřejmě dávno spadl. Na hrudníku startovní číslo, v očích závodní zápal. „Pozor, já jedu závod, pozor, na stranu!“ křičí nevnímaje okolí.
Za chvíli se po dráze řítí skútr s řidičem v policejním obleku. „Tak běžte na stranu, to nevidíte, že se tu jede závod?“ pokřikuje na bruslaře, kteří si přijeli na Ladronku ve sváteční volný den zasportovat. Za skútrem jede ve svižném tempu se startovním číslem na hrudi muž středního věku. Dalších 50 m za ním jedou další závodníci, vždy s velkými rozestupy. Skútr tak plní svoji rádoby bezpečnostní roli jen pro prvního z daného „rozjezdu“, pomalejší bruslaři si již rozráží cestu davem sami. Nejrychlejší bruslař také nemá vyhráno. V rámci projektu „zdravá šestka“ dýchá na Ladronce vzduch nejhorší - vycházející přímo ze skútru.

Nudné čekáníOrganizaci inline závodu jsem organizátorům dne zvaného a objednaného Prahou 6 „Džbán plný zábavy“ rozmlouvala.
Zástupci Prahou 6 najaté agentury MVP mi neustále opakovali, že já, jako provozovatel domény www.ladronka.cz, přeci musím zájem na tom, aby se tam závod jel. Ale pořádat takový závod na Ladronce navíc ještě v den, kdy se tam pozvou lidé i na jiné kulturní a sportovní akce, je přeci nesmysl. Naopak, mým zájmem v den volna je, aby si bruslící návštěvníci Ladronky mohli bez omezení užívat v Praze unikátní dráhu na bruslení. Zkušenosti s pořádáním inline závodů na Ladronce mluví dost jasně. Minulý rok se jel inline závod v rámci tradičního běhu „Břevnovských 10 mil“ a velmi rozumně se letos již nekonal. „Jak chcete zajistit, aby vám ostatní návštěvníci nechodili do závodní dráhy?“ Do dráhy, kvůli které na Ladronku přijeli? ptala jsem se zástupců agentury MVP při našem jediném setkání. Chtěli inline závod, tak si ho prostě udělali. Povolali si jednoho policistu na skútru, 2 před statek, 2 ke vjezdu na dráhu u Spiritky, aby snad někdo neodnesl zde umístěné zábrany, a pár lidí v civilu podél dráhy. Tím zabezpečení závodu skončilo. Až přímo na místě se řešilo, kolik bude vůbec pohromadě startovat lidí. Ovšem to již neřešila agentura MVP. Ta si na to najala další agenturu – Petra Manďáka, ten však měl spousu starostí s exhibicí na U rampě.

Velký otazník již během zmateného závodu školáků a starších amatérů visel nad startem kategorie speed, kde je bezpečnost již vážným problémem. Aby se nemusela zavírat celá osmička (což je nemožné), zvolila se varianta malé smyčky směrem k Vypichu. Než se tedy speeďáci rozjeli, už zatáčeli do prudké zatáčky u statku. Dlouho se dohadovalo, jestli je to správné řešení. Netrpěliví diváci byli pravidelně rozehnáváni z dráhy již zmíněným policistou na prďavém, smradlavém skútru. Najednou všichni speedaři vystartovali a jedno kolečko jeli cvičně společně. Divákům nikdo nic neřekl – tleskali, fandili a poté se již opět volně pohybovali po dráze. Jak měli poznat, že to bylo kolečko zkušební a teprve teď se začne závodit? Nakonec rychlobruslaři startovali s menšími časovými rozestupy po třech. V zatáčce u statku si jich pár přivodilo nový lišej na nohou, nejrychlejší dýchali výpary skútru a ti pomalejší věděli, že stejně jako na výkon se musí soustředit na to, aby jim do dráhy někdo nevběhl včetně psa.

Ke konci závodů rychlobruslařů žádám mladou slečnu zapisující dojíždějící závodníky a jejich časy na papír, aby mi na udaný email zaslala výsledky. Do konce týdne přišly výsledky jen „medialistů“. Na náš dotaz, že jsme měli na mysli kompletní výsledkovou listinu, nám přišla odpověď, že nám přijdou později, že "stejně přeci všichni jeli pro radost"! Ačkoliv se neplatilo startovné (akce z rozpočtu MÚ Praha 6…), závody, které se jedou pro radost, vypadají jinak. Takovým příkladem byly závody, které se jely o týden později v Nových Butovicích okolo jezírka pod tubusem metra. Dětskému sdružení RTC se podařilo uspořádat takové závody koloběžek a inline bruslí, které bylo radost sledovat i očima diváka.

Na závěr je nutné dodat, že ostatní akce v rámci „Džbánu plného zábavy“ byly povedené včetně lezecké stěny, trampolín, prezentace bojových umění, velmi atraktivní U rampy a prezentace různých spolků a skupin Prahy 6. Je škoda že takto povedený den byl pokažen organizací inline závodu.


Protože jsme se článkem opozdili, diskutovalo se o úrovni akce již zde.

Přečteno 6619x

Komentáře

Závody a LadronkaMandis, Reagovat
Re: Závody a Ladronkazavodnik, Reagovat
Re: Re: Závody a Ladronkanehejkej!, Reagovat
Re: Re: Re: Závody a Ladronkazavodnik, Reagovat
harmonogramIce, Reagovat
Pořadatelé k LadronceMarek Vocel, Reagovat
Re: Pořadatelé k LadronceTomáš Haffner, Dětské sdružení RTC, Reagovat
Re: Pořadatelé k Ladroncedyv, Reagovat
redakcidyv, Reagovat
Re: redakciredakce, Reagovat
Re: Re: redakciHáro, Reagovat
Milá redakcePetr, Reagovat
Re: Milá redakcekatka, Reagovat
Re: Re: Milá redakcePetr, Reagovat
Re: Re: Re: Milá redakceBiker2, Reagovat
Butovické závodyBaloo, Reagovat
 
Přidat komentář
Vypsat označené komentáře
Vypsat všechny komentáře
Zobrazit všechny chronologicky
reportáže
Živé diskuze
3.03. 23:05 BAZAR: Re: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
19.06. 20:36 BAZAR: Prodám kolečka 110 mm
9.06. 13:55 BAZAR: Prodám dámské in-line K2 Celena W
1.06. 17:02 Ubytovaní na Flaeming skate: Wahlsdorf - pension Flaeming
13.05. 10:56 BAZAR: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
13.05. 00:49 BAZAR: K2 Pro Longmount
7.05. 21:17 BAZAR: Re: FILA Primo LX 90 Black/Green vel. 10,5 (45) - měsíc staré
Anketa
Po které straně jezdí bruslaři a po které cyklisti?
Připadá vám otázka legrační? V reakci na nedávnou nehodu bruslaře s cyklistou vyhlašujeme novou anketu, ve které si snad osvěžíte zásady jízdy na bruslích.
Cyklisté i bruslaři jezdí vpravo
1497514975
Cyklisté i bruslaři jezdí vlevo
1916019160
Cyklista je řidič a jede v pravo, bruslař je chodec a jede vlevo
1410214102
Pokud nejsme na silnici, každý si jede, jak se mu zachce
1355213552
Další ankety
Nejčtenější
Facebook - přidejte se!

kalimera ikonka   studentské reality vyměňme si ikonky: