in-line bruslení > zkušenosti
Skorpion quads multiterrain - kolečka vedle sebe
12.07.2008 - Zdeněk Pokorný
Související galerie
Související články
Související odkazy
Reklama
V dnešní recenzi se trošku podíváme na "neinlineové" brusle. Představíme si brusle novozélandské firmy, které dostaly název Skorpion quads. Cílem těchto bruslí je přiblížit se vlastnostem bruslí inlineových se zachováním výhod quads bruslí. Na to, jak se jim to daří, se podíváme v následujícím článku.
Proč quads?
Osobně jsem brusle spatřil zhruba před rokem v časopisu, kde mě brusle vcelku zaujaly. Brusle mi připadaly jako ideální volba bruslí jako dopravního prostředku. Používáte vlastní boty, pokud přijde nečekaná překážka, brusle můžete sundat a pokračovat chůzí.V Čechách se brusle shánějí těžce, já jsem si je nechal přivézt z USA. Tehdejší cena bruslí byla 150 dolarů plus poštovné, dnes byste je zřejmě sehnali levněji, zvlášť při padajícím kurzu dolaru. Ve skutečnosti vypadají brusle hodně mohutně. Vcelku jednoduše lze rozložit kolečka, skelet je navíc složen ze dvou částí, které jdou rovněž rozebrat. Složení bruslí netrvá nijak dlouho, nastavíte skelet na velikost boty a můžete jít na to.
Podle videoukázek se mi zdálo, že pohyb na Skorpionech by měl být podobný jako na inlajnech, tedy odraz z vnitřní hrany. Pro neznalé je třeba říct, že Skorpiony mají 130 mm kolečka, mezi nimiž je zasazen skelet. Tím je zajištěna větší stabilita bruslaře. Existují I ve verzi do města, kde jsou kolečka o něco menší.
První dojmy – žádná sláva
Ale zpět k prvním dojmům. Na první seznámení jsem neměl příliš času. I z tohoto důvodu mohlo pramenit mírné rozčarování z bruslí, ke kterému se musím přiznat. Okamžitě byl vyvrácen můj mylný názor na odraz z vnitřních hran koleček. Na bruslích existuje prakticky jediná hrana, a to hrana střední. Nicméně odraz je opravdu podobný jako u inlajnů. Podle mého názoru je to dáno konstrukcí bruslí s pružinou. Při odrazu totiž stejně jako u inlajnů jakoby nakloníte odrazovou nohu, u inlajnů se tímto pohybem dostanete na vnitřní hrany, u Skorpionů dojde ke stlačení pružiny a podobnému odrazu jako u inline bruslí.Při první jízdě mi pochopitelně dělal odraz celkem problémy, navíc se mi zdály brusle dost pomalé. První dojmy tedy žádná sláva!
Nová očekávání
Aby brusle neskončily nadobro ve skříni, musel jsem je hned další den provětrat. Už při prvních metrech na asfaltu byl pocit z jízdy daleko lepší. Opravdu, odraz velmi podobný tomu inlajnovému a i na nekvalitním asfaltu celkem pohodová jízda. Přiznám se, že jsem ani příliš nepočítal s využitím Skorpionů jako crossových bruslí. Tady jsem byl ale velmi příjemně překvapen! Skorpionům nedělá problém ani hlína, dokonce ani tráva. Dá se říct, že na první pocit Skorpiony mírně vedou i nad Powerslide Nordic Treining. Potřebujete jen dostatečný prostor na odraz. Při jízdě po asfaltu pak člověk cítí čím dál větší pokroky. Trošku zádrhel nastane při rychlejší jízdě, kdy člověk už nemá žádné problémy s odrazem. Při skluzu totiž nedrží skluzová brusle takový směr, jaký by si člověk představoval a jakoby trošku vybočuje do středu. Ale bude to snad jen otázka zvyku a přizpůsobení se technice. Stejně tak je to s bržděním. Při troše šikovnosti se dá zabrzdit téčkem, pluhem či otočkou. Hokejově to pochopitelně nepůjde. Prioritou by však mělo být brždění patní brzdou. Ty mají Skorpiony hned dvě - na každém zadním kolečku jednu. Rovněž třeba paralelní zatáčení jsem prováděl spíše v áčkovém postoji, resp. k paralelnímu jsem se ještě neodhodlal. Ostatní bruslařské prvky jsou podle mě limitovány jen konstrukcí kratší a širší brusle.Počáteční rozpaky tedy nahradila nová očekávání.
Resumé
Po delším používání však musím přiznat, že mi Skorpiony nijak zvlášť neučarovaly. Bude to i tím, že mě více chytlo rychlobruslení a to s quads bruslemi provozovat opravdu nejde. Ani jako dopravní prostředek se Skorpiony u mě příliš nechytly. Přeci jen jsou trošku větší a rychlost jízdy mi příliš nevyhovuje. Jak jsem ale řekl, zaměřil jsem se spíše na rychlobruslení, a proto jsem tyto quads brusle dostatečně nevyzkoušel! V žádném případě bych ale tyto brusle nechtěl odepisovat. Svého bruslaře si určitě najdou. Myslím, že by mohly být vhodné pro úplné začátečníky – ti získají stabilnější oporu a nebudou limitováni návyky z in line bruslí. Vhodné jsou i do terénu, pokud máte za domem cestu s nekvalitním povrchem v krásné přírodě, pak mohou být quads správnou volbou. Jestliže máte rádi skluz po vnější hraně koleček, pak Skorpion quads nebudou pro vás to pravé ořechovéPřečteno 7332x
Komentáře
Přidat komentář Vypsat označené komentáře Vypsat všechny komentáře Zobrazit všechny chronologicky |
zkušenosti
Jsou Tempishe špatné? Tempish vs. K2 | 43 (43) |
Speed brusle - Fila F 100 vs Tempish speed racer vs Rollerblade racemachine | 3 (3) |
Vstupné | 3 (3) |
Zkusennost s narazenou/zlomenou kostrci? | 22 (22) |
kde sehnat svítící lištu na brusle??? | 19 (19) |
Rada nová kolečka | 20 (20) |
Jarní údržba bruslí | 2 (2) |
Podkolenky | 2 (2) |
Bolest nohou, holení | 4 (4) |
Kolečka pro speed | 10 (10) |
Všechny diskuze Přidat nové téma |
Živé diskuze
3.03. 23:05 BAZAR: Re: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
19.06. 20:36 BAZAR: Prodám kolečka 110 mm
9.06. 13:55 BAZAR: Prodám dámské in-line K2 Celena W
1.06. 17:02 Ubytovaní na Flaeming skate: Wahlsdorf - pension Flaeming
13.05. 10:56 BAZAR: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
13.05. 00:49 BAZAR: K2 Pro Longmount
7.05. 21:17 BAZAR: Re: FILA Primo LX 90 Black/Green vel. 10,5 (45) - měsíc staré
19.06. 20:36 BAZAR: Prodám kolečka 110 mm
9.06. 13:55 BAZAR: Prodám dámské in-line K2 Celena W
1.06. 17:02 Ubytovaní na Flaeming skate: Wahlsdorf - pension Flaeming
13.05. 10:56 BAZAR: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
13.05. 00:49 BAZAR: K2 Pro Longmount
7.05. 21:17 BAZAR: Re: FILA Primo LX 90 Black/Green vel. 10,5 (45) - měsíc staré
Anketa
Po které straně jezdí bruslaři a po které cyklisti? |
Připadá vám otázka legrační? V reakci na nedávnou nehodu bruslaře s cyklistou vyhlašujeme novou anketu, ve které si snad osvěžíte zásady jízdy na bruslích. |
Cyklisté i bruslaři jezdí vpravo |
Cyklisté i bruslaři jezdí vlevo |
Cyklista je řidič a jede v pravo, bruslař je chodec a jede vlevo |
Pokud nejsme na silnici, každý si jede, jak se mu zachce |
Další ankety |
Nejčtenější
Facebook - přidejte se!