in-line bruslení > in-line trasy

Odra-Nisa na bruslích aneb jak jsme jezdili my

26.06.2008 - Redakce
V Čechách žádné delší trasy na bruslení nejsou. Zajet si každý rok na pár dnů do Flaeming skate je pro nás zážitek. A cyklostezka Odra-Nisa byl další. Projeli jsme si ji 1. - 4. května 2008.

DopravaPrví kilometryna trase Odra-Nisa

Rozhodli jsme se, že pojedeme autem a zůstaneme na dvou místech, ze kterých podnikneme své inlinevyjížďky. Vybrali jsme si Bad Muskau a Guben. Z Ostravy je to do Bad Muskau asi 390 km a cesta nám zabrala asi 4 a 3/4h.

V Bad Muskau

Neměli jsme žádný nocleh zamluvený předem, takže ubytování jsme hledali snad hodinu, ale nakonec jsme našli, a to parádní. V soukromí u rodiny Barufke a dokonce s kuchyňkou!

http://www.zimmer-barufke.de/ Tady jsme se zabydleli hned na 2 noci. V Bad Muskau je spousta penzionů ale z nějakého důvodu (snad oslavy 1. máje) byly všechny obsazené.

Z Bad Muskau do Podrosche (tam a zpátky 46 km)Bad Muskau - Podrosche (mapa)

Nádhera! Dojeli jsme jenom do Podrosche, protože na brusle jsme se dostali až odpoledne po příjezdu do Německa a hledání ubytování. Ale tam a zpátky to bylo i tak asi 46 km. Hned, jak jsme se vykodrcali z města, čekal nás hlaďoučký asfalt na cestičkách linoucích se lužinami kolem řeky, přes vesničky a borovicové lesy. A v tomhle úseku i pár adrenalinových sjezdíků. Stezka byla označená jako cyklo, takže najít ji bylo snadné.

Je ale dobré všímat si, jestli je v označení trojhranný znak pro Odru-Nisu.  Alespoň v místech, kde se cyklostezek kříží více. Nám se takto podařilo nakrátko zabloudit na Žabí stezku. Po pár kilometrech jsme zjistili, že dále je sjízdná už jen na kole, a vrátili jsme se zpět ke křížení.

Cyklostezka Odra-Nisa (mapka)

Z Bad Muskau přes Forst do Briesnigu (tam a zpátky 75 km)

Ráno jsme se promotali městem a nádherným parkem a opět tu na nás čekala stezka s perfektním povrchem. Zpočátku se okolí podobalo předchozí etapě, tedy louky, lesy, vesničky. Před Forstem jsme se dostali na  úzkou cestičku vedoucí po protipovoďnovém náspu. Povrch byl stále hladký jen tu trochu víc foukalo.

Forstem jsme se protáhli lehce. Není dlouhý a po překonání krátkého úseku z dlažebních kostek a chodníku jsme byli opět na protipovodňovém valu. Tady už stačilo „vypnout mozek“ a jen „makat“. Ideální trasa pro zarputilé sportovce.

Dojet by se dalo až do Gubenu. My jsme se ale museli do večera vrátit do Bad Muskau a stále bojovat proti větru už se nám nechtělo. Takže za Forstem jsme sjeli ze stezky do Sakra a po krátkém odpočinku v hostinci jsme se vrátili oklikou zpět na stezku. Napojili jsme se na ni bez problému u hraničního přechodu do Polska.

Cestou mě napadlo, že naštěstí se v Německu na bruslaře a cyklisty hodně myslí, a tak jsou často chodníky v obcích vybudovány z hladké zámkové dlažby.

Zpáteční cesta byla s větrem v zádech a zpátky v Bad Muskau jsme byli rychle. Cestou nám krátce zapršelo ale než jsme vypili dvě piva v Zelzu, už byly chodníky suché.

Naše nejdelší 75km etapa byla úspěšná a v penziónu jsme to taky řádně oslavili.

Přesun do Gubenu (Gross Breesenu)Z Gross Bressenu až k panelové cestě (mapka)

Ráno jsme se sbalili, rozloučili s naší paní domácí v Bad Muskau a odjeli do Gubenu(asi 1 hod cesty). Měli jsme vytipovaných pár adres penziónů z internetu, ale  hned v prvních dvou měli plno, a tak jsme jeli kousek dál za Guben a ubytovali se v Gros Bressenu v hotelu Waldow. http://www.hotel-waldow.de/hotel-waldow.php(vypadá luxusně ale nakonec vyšla noc na 23 Euro).

Nazuli jsme brusle a vyjeli směrem na Eisenhüttenstadt. Pěkná trasa, ale nedostali jsme se ani k soutoku Nisy s Odrou. Cesta ubíhala po silničkách až za obec Coschen a pak jsme vjeli na klasický protipovodňový  násep. Asi po 5km pokračovala stezka po lesní cestě nebo panelech. Neměli jsme s sebou boty , jinak bychom tento prý ne moc dlouhý úsek přešli pěšky. Rozhodli jsme se, že tedy prozkoumáme stezku na Guben a za ním.

Do Gubenu vedla stezka buď po kvalitních chodnících z asfaltu nebo z hladké zámkové dlažby.

Přes Guben to bylo horší: hrubá dlažba, kostky atd. Obecně se dá říci, že průjezd městy je vžy problematický. Pak začalo pršet, takže jsme zbytek dne strávili schováváním se pod stromy, v restauraci  „U Bobra“ u piva a čistěním ložisek v hotelu. Zmokli jsme pořádně a tak nám v kolečkách pěkně skřípalo. Ložiska (nerozebíratelná 608ZZ) ale stačilo promazat zvenčí olejem a druhý den po ujetí několika km byla jako dřív.

Guben-Forst  (tam a zpátky asi 48km)

Druhý den jsme se probudili do nádherného rána a vyjeli jsme na nedojetou trasu Guben-Forst. Přes Guben jsme se už dostali hravě, protože předchozí den se ukázalo, že je lepší nedržet se přes město značené trasy, ale najít si své hladší chodníčky. Pak už to byla pohádka opět hladké stezky vedoucí podél řeky, silnic a kolem vesnic. Asi 10 km před Forstem jsme se otočili na zpáteční cestu. Odpoledne jsme se vraceli do Ostravy, přesto jsme najeli v tento poslední den tady na stezkách Odra-Nisa asi 48km.

ZávěremNekonečné kilometry mezi Forstem a Gubenem

Stezka Odra-Nisa = skvělé bruslení. Určitě doporučujeme všem inlajnistům.

Zkusili jsme bruslení v Děčíně nebo Zell am See, ale jenom na stezku Odra-Nisa se budeme rádi vracet. Je to po Flaeming skate nejlepší in-line stezka v okolí ČR, na které jsme byli.

Celou dobu jsme měli k dispozici GPS a tak máme přehledné zápisy ujeté trasy-viz. obrázky.

Takže kolečkám zdar

Radka, Honza, Ivo

Tento příspěvek je v rámci soutěže Ladronky odměněn 300Kč šekem JBsport a zařazen do slosování o šek na 2000 Kč od CK Trip a CK KUDRNA.