in-line bruslení > in-line trasy

Cyklostezky také pro bruslaře? Chce to lobbing!

17.11.2008 - Redakce
Ten skvělý nápad s pořádáním inline festivalu mě napadl bohužel až v květnu. Ideálním termínem pro jeho konání je totiž přelom března-dubna. Až na veletrhu Sportlife mi však došlo, kolik věcí by se dalo v rámci tohoto festivalu uvést v život. Jedním z nich je konference na téma „lobbing pro rekreační bruslaře v rámci výstavby nových cyklostezek“.

Zklamaná prezentací inline bruslení na tomto největším sportovním veletrhu v ČR odcházím na odpolední část Bike konference. Zajímá mě, jak moc se v rámci konference bude mluvit o dalších možných uživatelích cyklostezek, jakými mohou být právě bruslaři.

Přicházím na blok „Celková dopravní politika – praktické příklady“. Sedím a nevěřím vlastním uším, když  jedna paní zcela vážně 15 minut mluví o tom, jak nikdo v Čechách neumí udělat pořádné stojany na kolo a jak ona dlouho vlastně přicházela na to, že právě stojan je jedním z nejslabších míst cyklostezek na Plzeňsku. Vážená paní dlouho pracovala a studovala něco, co mají například v Nizozemí již dávno nastudované. Co dodat – škoda práce.
Mladý zástupce města Jihlava začíná svoji prezentaci nadějně. V její polovině však dojde na tato slova. „Statistiky na nově vyasfaltované stezce v Jihlavě ukázaly, že oproti staré stezce využívá nový  povrch ne 40, ale 60 cyklistů za hodinu.“ To už si v duchu říkám, že zas tak úžasný nárůst to není. Jenže mladý pán pokračuje a zcela nenápadně jen tak mimo řečí zkonstatuje, že kromě těch 60 cyklistů novou vyasfaltovanou cyklostezku využilo 80 bruslařů za hodinu a že jsou pro cyklisty spíše překážkou. Že se trochu motají a tak. Zřejmě to není žádná dobrá zpráva pro město Jihlava.
"To vážně všem  tolik překážíme?", povídám si v duchu, když svoji prezentaci začíná zástupce Greenways. Jeho první věty mi zvednou náladu. „Vážení, zejména ve městech je třeba mluvit nejen o cyklistech, ale o mobilitě jako takové. Počítejme také s bruslaři, vozíčkáři, případně pěšími...“

Při pozdějším rozhovoru s tímto zástupcem Greenways se dozvídám, že u všech těch cyklokomisí a na cyklokonferencích chybí lobbing bruslařů. Je to vlastně chyba samotných bruslařů, že za sebe více nebojují. „Copak bruslaři nemají nějakou asociaci, která by pro ně lobbovala?“, ptá se mě. „No, jeden svaz bychom tu měli, ale nejsem si jistá, zda lobbuje za rekreační bruslaře“, hodnotím si pro sebe stav, který vlastně ani neznám. Ze setkání odcházím s tím, že mám co dělat, abych do festivalu kromě jiného stihla sezvat všechny lidi, kteří pro inline bruslení v Čechách už něco udělali a dělat chtějí, zástupce obcí, kde vycházejí inline bruslení vstříc a zástupce obcí, kteří nevědí, že cyklostezka nemusí sloužit jen cyklistům.
Budu ráda, pokud mi pomůžete takové lidi oslovit. Není v mých silách objet celou republiku a zjišťovat, kde se starosta rozhodl investovat do asfaltu právě proto, že považuje kromě kola i bruslení za jeden z možných způsobů jak odradit mládež od fetování, jak se dopravit do práce nebo jak si bezpečně zasportovat.

Přečteno 3836x

Komentáře

Situace v Prazepk84, Reagovat
 
Přidat komentář
Vypsat označené komentáře
Vypsat všechny komentáře
Zobrazit všechny chronologicky
in-line trasy
Živé diskuze
3.03. 23:05 BAZAR: Re: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
19.06. 20:36 BAZAR: Prodám kolečka 110 mm
9.06. 13:55 BAZAR: Prodám dámské in-line K2 Celena W
1.06. 17:02 Ubytovaní na Flaeming skate: Wahlsdorf - pension Flaeming
13.05. 10:56 BAZAR: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
13.05. 00:49 BAZAR: K2 Pro Longmount
7.05. 21:17 BAZAR: Re: FILA Primo LX 90 Black/Green vel. 10,5 (45) - měsíc staré
Anketa
Nejčtenější
Facebook - přidejte se!

kalimera ikonka   studentské reality vyměňme si ikonky: