in-line bruslení > in-line trasy

Podkrkonoší má velký potenciál pro bruslení

17.08.2009 - Redakce
"Krkonoše díky svému převýšením asi nikdy na bruslení ideální nebudou, ale Podkrkonoší má velký potenciál pro bruslaře," říká v rozhovoru pro Krkonošský deník Kateřina Sekyrková, spoluorganizátorka in-line jízd Královédvorskem a provozovatelka internetového portálu o in–linech Ladronka.cz.
Jaký vývoj v posledních letech v regionu prodělalo in-line bruslení?

Vzestupný trend je zřejmý, in–line brusle si pořizují i lidé, v jejichž blízkosti žádná in-line trasa oficiálně není. Bruslí tedy po málo frekventovaných opravených silnicích II. třídy nebo po cestách původně zpevněných pro lesní a zemědělské stroje. Na malých městech je bruslení stále hlavně módou.

Jsou příležitosti pro in-line bruslaře v Krkonoších a Podkrkonoší , i ve srovnání s jinými regiony, podle vás dostatečné?

Obecně jsou možnosti in-line bruslení v České republice velmi nedostatečné a tyto regiony nejsou výjimkou, spíše jsou na tom ještě hůře co se týče oficiálních in-line terénů (stezky, ovály atd.). Nedá se však říci, že by nebylo kde bruslit. Místní si vždy najdou místa, kde se bruslit dá, ale nevyskytují se u nich žádné odpovídající služby a bruslař je brán většinou jako vetřelec (dle zákona o silničním provozu by měl bruslař jezdit po silnici vlevo).

V čem za ostatními regiony zaostáváme?

Krkonoše díky svému převýšení asi nikdy na bruslení ideální nebudou, ale Podkrkonoší má velký potenciál pro bruslaře, který však nikdo z případných investorů (obec, kraj) zatím zřejmě nevnímá jako dost velkou možnost podpory cestovního ruchu, stejně jako významné rozšíření nabídky sportovních možností pro místní obyvatele, zejména mladé a rodiny s dětmi.

V čem spatřujete další problém?

V České republice zatím ani neexistuje, na rozdíl od cykloturistů, žádné sdružení, které by u obcí a krajů pro bruslaře lobbovalo. Pokud tedy obec o takovém potenciálu ví, vlastně nemá možnost se obrátit na instituci, která by poradila, jak sehnat na výstavbu finance a jak vůbec celou stavbu pojmout, aby vyhovovala místním poměrům, obecným standardům a zahraničním zkušenostem.

Zdroj: Krkonošský deník

Přečteno 1970x

Komentáře

Podkrkonoší ?josef, Reagovat
Vlevo nebo vpravo, toť otázka... do diskuse :)pk84, Reagovat
 
Přidat komentář
Vypsat označené komentáře
Vypsat všechny komentáře
Zobrazit všechny chronologicky
in-line trasy
Živé diskuze
3.03. 23:05 BAZAR: Re: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
19.06. 20:36 BAZAR: Prodám kolečka 110 mm
9.06. 13:55 BAZAR: Prodám dámské in-line K2 Celena W
1.06. 17:02 Ubytovaní na Flaeming skate: Wahlsdorf - pension Flaeming
13.05. 10:56 BAZAR: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
13.05. 00:49 BAZAR: K2 Pro Longmount
7.05. 21:17 BAZAR: Re: FILA Primo LX 90 Black/Green vel. 10,5 (45) - měsíc staré
Anketa
Po které straně jezdí bruslaři a po které cyklisti?
Připadá vám otázka legrační? V reakci na nedávnou nehodu bruslaře s cyklistou vyhlašujeme novou anketu, ve které si snad osvěžíte zásady jízdy na bruslích.
Cyklisté i bruslaři jezdí vpravo
1497114971
Cyklisté i bruslaři jezdí vlevo
1915919159
Cyklista je řidič a jede v pravo, bruslař je chodec a jede vlevo
1410114101
Pokud nejsme na silnici, každý si jede, jak se mu zachce
1354913549
Další ankety
Nejčtenější
Facebook - přidejte se!

kalimera ikonka   studentské reality vyměňme si ikonky: