in-line bruslení > reportáže

Kolo Okolo VI - Děčín a Litoměřice

18.08.2008 - Darina Zíbová
V úterý ráno začátkem srpna za Litoměřicemi na mě přišel stesk po domově, skončily pořádné cyklostezky, po hlavních se mi třetí den už ani trochu nechtělo v tom parnu, skočila jsem na vlak a psala vám už z domova, je to měsíc. Náš domácí poč pak přestal mluvit s Ladronkou, což byl konec, omlouvám se, nevěřili byste, jak problematické může být sehnat místo, odkud se dá sladit několik redakčních potřeb dohromady, aby vznikl článek a autor při tom nepřišel o nervy. Takže skok v čase do pondělka ještě koncem července a konečně slibovaný Děčín a Litoměřice, navíc přihodím kousek v Ústí nad Labem.

Všechny cyklostezky, kde se kolem Labe v severních Čechách bruslí, a které jsem ozkoušela, leží na cyklostezce č. 2. Je to taková dálnice kolem řeky od nevidím do daleka - Labe je krásné, kopečky kolem zelené, líbilo se mi tam, ale ježdění chce v létě prokládat s koupačkami, asfalt je nasátý horkem jako houba a nedá se to dlouho vydržet. Ona si vás řeka sama přivolá, není problém do ní skočit, takže jste v pohodě, dovezte brusle a jezdíme :-)

Děčín mě oslovil už jako město, líbil se mi tam zámek, který je položený výš, takže z něj můžete obhlédnout okolí a je to pastva. Vychvalovaná místní cyklostezka vede z Děčína kolem Labe směrem na Hřensko. Mají tady zpočátku fajn nový asfalt, který pak přejde v hrubší, jak se posunete dál ke Hřensku. Já to jela právě tam a dál už ne, ale prý to můžete valit až do Německa pořád na sever. Silnička je uzavřena pro auta, tak se vám bude bruslit pěkně, jezdí tu dost lidí, řeka teče a kolem vidíte skály a stromy se zelenají, prázdniny a léto na vás pokukuje, no paráda, určitě si do Děčína zajeďte, budete mít zážitek.

Pak se cestou na jih dá bruslit v Ústí nad Labem, začít se mi zdálo vhodné po sjezdu k řece za Svádovem a bruslit se dalo až pod hrad Střekov. Cyklostezka se, jak má kolem řek ve zvyku, drží Labe, Ústí nabízí výhledy na barevné domečky na obou březích, po vodě plují lodě, bruslaři bruslí kolem vás, bylo mi tam dobře a i bych chvilku zůstala a vzlezla třeba na tu zříceninu hradu, ale cesta volala :-) V Ústí počítejte s jedním překonáváním zdymadel, kde jsou schody nejprve nahoru a pak dolů, upozorňuji také na měnící se povrch – asfalt sem tam prostřídá dlažba, po které se ale dá jet, a ještě taková drobnost – cyklostezka je v jednom místě momentálně rozkopaná, protože tam cosi tvoří na silnici, tak až uvidíte zákaz vjezdu uprostřed cyklostezky, věřte mu, za chvíli vám vezmou cestu a nahradí ji haldy hlíny. Já nevěřila a čekalo mě horolezectví :-)

A jako rozloučení s Polabím a bruslením v něm vám ještě popíšu pokračování cyklostezky č. 2 z Litoměřic směrem na Mělník, tzn. na Křešice třeba. Opět jako u všech těchto stezek kolem řek budete mít chvílemi výhled na Labe, je to tady nicméně specifické v tom, že docela často od řeky odjedete zatáčkou pryč, abyste se po objetí nějakého objektu nebo lesíka zase vrátili na břeh řeky. asfalt tu často střídá dlažba a je to tu i docela zvlněné, takže nečekejte naprostou rovinku – takové kousíčky si samosebou najdete, ale jako celek to je stezka chvílemi nahoru, zatáčka, pak zase dolů. Já už tou dobou byla zmlsaná všemi ostatními okoloříčními stezkami, že jsem ji ani moc neobdivovla, ale to se omlouvám, až pojedete do Litoměřic, mimochodem to je moc hezké a historické město, berte brusle a jeďte se projet. konec stezky k bruslení jistě poznáte, vezmou vám asfalt a nastane prašňačka :-)

Tak a to je tedy ode mne a ze severu Čech skutečně všecko, až projedu západní kousek naší vlasti, pošlu vám pozdravení z bruslí a z kola z Karlovarska, už se těším. Ahoj a prima létování, Darča M.

Přidejte i vy váš tip na bruslení a získejte 300Kč šek od JBsportu.
Automaticky se tak dostanete do losování o šek na 2000 Kč od CK Trip a CK KUDRNA.