in-line bruslení > škola bruslení

Zatáčení

9.09.2008 - Zdeněk Pokorný
V dnešním díle naší školy si řekneme něco o paralelním zatáčení a překládání. Jsou to dovednosti, které potřebuje bez výjimky každý bruslař. Není to zase tak těžké, tak pojďme do toho.

Paralelní zatáčení



   
 Tento způsob se hodně podobá carvingovému lyžování. Pokud jej vyzkoušíte při jízdě z kopce, opravdu se budete cítit jako na lyžích. Při paralelním zatáčení využíváme při zatáčení doleva vnější hranu levé brusle a vnitřní hranu brusle pravé. Před vlastním nácvikem zatáčení je vhodné zařadit cvik, při kterém si procvičíme jízdu na zmíněných hranách. Při jízdě vpřed vytáčíme kolena do stran, což nás donutí postavit každou z bruslí na odlišnou hranu. Poté už můžeme přistoupit k vlastnímu paralelnímu zatáčení. Můžeme zařadit několik průpravných cvičení úspěšně využívaných při nácviku carvingového lyžování. Nejznámějším cvikem je asi tzv. letadlo, kdy při zatáčení doleva směřuje levá ruka co nejníže k zemi, pravá naopak co nejvýše vzhůru. Při správném provedení by se brusle měly sami postavit na správné hrany. 

  

V dalším průpravném cvičení si zahrajeme na řidiče autobusu. Ruce držíme tak, jako kdybychom řídili větší automobil či autobus. Při zatáčení pohybujeme s rukama jako s volantem. K správnému vytočení tupu nám dopomůže cvičení s překládáním balíků. Při zatáčení doleva je trup natočen doprava, ruce jsou v poloze, jako byste drželi např. balík slámy. V místě, kde hodláte zatočit, "přendáte" balík zprava doleva, čímž dojde i k přetočení trupu vlevo. Pokud zvládnete tato cvičení, nic by vám nemělo zabránit v tom, abyste zvládli paralelní zatočení. Paralelní zatočení, neboli bognu, lze úspěšně použít k regulaci jízdy z kopce, kdy při větším zavírání oblouků dochází ke zpomalování jízdy. Rovněž se bogna používá i k zastavení, o tom ale více v kapitole o pokročilejších způsobech brždění.




Překládání


     Překládání nebo přešlapování je jednou z dovedností, kterou spousta i pokročilejších bruslařů nezvládá. Je pravda, že bez zvládnutí překládání se asi běžný fitness bruslař obejde. Proč se ale překládání nenaučit, zvlášť když nám přinese nový požitek z jízdy. Před nácvikem překládání přistoupíme k nácviku odšlapování. Nejefektivnější bude pro nás odšlapování v kruhu, kdy vnitřní noha jede po střední nebo ještě lépe po vnější hraně, z vnější nohy provádíme odrazy z vnitřní hrany. Procvičíme tak přenášení váhy i jízdu v náklonu potřebnou pro překládání. Vlastní překládání rovněž procvičujeme jízdou v kruhu. Vnitřní noha opět jede po vnější hraně, druhá noha jede po vnitřní hraně a následně ji přeložíme přes vnitřní nohu. Ruce jsou v poloze jakoby objímaly kruh, tedy pokud jedeme po směru hodinových ručiček (zatáčíme doprava), levá ruka směřuje vpřed, pravá vzad

Přečteno 10554x

Komentáře

 
Přidat komentář
Vypsat označené komentáře
Vypsat všechny komentáře
Zobrazit všechny chronologicky
škola bruslení
Živé diskuze
3.03. 23:05 BAZAR: Re: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
19.06. 20:36 BAZAR: Prodám kolečka 110 mm
9.06. 13:55 BAZAR: Prodám dámské in-line K2 Celena W
1.06. 17:02 Ubytovaní na Flaeming skate: Wahlsdorf - pension Flaeming
13.05. 10:56 BAZAR: K2 ALEXIS 84 BOA 2014
13.05. 00:49 BAZAR: K2 Pro Longmount
7.05. 21:17 BAZAR: Re: FILA Primo LX 90 Black/Green vel. 10,5 (45) - měsíc staré
Anketa
Nejčtenější
Facebook - přidejte se!

kalimera ikonka   studentské reality vyměňme si ikonky: